itb

Deal! 2015: Viktória

Nem sok hely van, ahol a világ látványosan kettészakadt volna. Mennydörgő gőzölgés és robajló füst, valahogy így számolnak be e természeti jelenségről. A száz méteres mélységbe alázúduló víz hangjának erejét háromszáz méteres párafüggöny teszi teljes, megrázó élménnyé, mindezt 1708 méteren keresztül produkálva, exkluzív élményként a világon. Ez a csodálatos de rémisztő természeti csoda kettéválasztja a területet, melyet ural. Egyik partról a másikra átjutni nemcsak bátor elképzelés, de bizonyos szakaszokon lehetetlen is. Meg kell békélni azzal a gondolattal, hogy a két part két külön világot teremt – mert a természet így akarta.

 

Sokan elmélkedtek már azon, hogy a fogyasztói társadalom hogyan alakul Magyarországon az elmúlt években. Sokan említik a gazdasági válságot fő bűnösként. Ez a folyamat elindította a gazdaságunk központi fogyasztását jelentő úgynevezett középréteg kettéválását, majd szép, és nem is annyira lassú felszívódását. Nem nagy túlzással élve mára a magyar fogyasztói térkép nagyjából hozza a nyugati mintát, ahol vannak „gazdagok” és „szegények”. Leginkább az utóbbiakról hallani, hiszen a médiában nagyon jó téma, lehet sajnálkozni, elmélkedni és szomorkodni, amiben hagyományok állítása alapján, mi magyarok sajnos jók vagyunk. Azonban az elmúlt években az ITB rendezvényein egyre többször került kivetítőre a tény, mely szerint azért a válság hatására felnövekedett, megerősödött az eredetileg középrétegként nyilvántartott fogyasztói csoport nem is annyira elhanyagolható része. Arra is fel szokták hívni az okos elemzők a figyelmet, hogy tisztában kell lenni azzal, hogy a mai fogyasztói piacnak két, egymástól teljesen elkülönülő, igényeiben, elvárásaiban, kommunikációban, döntési mechanizmusában, egyszóval szinte mindenben teljesen eltérő pólusa van. Ezt a két pólust többféle módon szokták nevezni, mi a közérthetőség okán csak tömegnek és prémiumnak hívjuk.

Szakadék van e két célcsoport között. Éles vonal, talán még 1708 méternél is hosszabb, és a párás köd itt is megvan. Átjárás csak óvatosan és csak haladóknak, kizárólag a kijelölt helyeken! De okos stratégiákkal, jó receptekkel át lehet látni a ködön.

Az ITB nem más célt tűzött ki a DEAL konferencia zászlajára, mint hogy ezt a két célcsoportot bemutassa, gondolkodását, döntési mechanizmusát definiálja, a hozzájuk vezető értékesítési stratégiai utakat felvázolja, konkrét, gyakorlati megoldásokat kínáljon ahhoz, hogy a résztvevők saját üzletükben megtalálják a végső eredményt, amely nem lehet más, mint a VIKTÓRIA!