ITB
Nyomtatás

A konferencia házigazdája: Alföldi Zoltán

08:30–09:00

Regisztráció

09:00–09:05

Köszöntő

Sziebig Andrea, ITB

09:05–10:20

I. Stratégia

09:05–09:20

Modern motivációs stratégiák

A modern motivációs stratégiák legnagyobb kihívásai 2015–2016-ban a menedzsment és a kulcsemberek pénzen túli elismerési rendszerének kialakítása, az 1972–1984 és 1984–1996 között született új generációk bevonzása és megtartása, a top menedzsment magánszférájának menedzselése. Ezek az elemek viszont nem építhetők ki professzionális módon az egyének személyiség-profiljának ismerete nélkül!

Előadó: Palencsár Miklós, 3B

09:20–09:45

Motivációs rendszerek építése hazai cégek számára

Új piacra történő belépéskor a motiváció kérdése fókuszba kerül. A Kaptár esetében egy komplex motivációs technológiát építettek ki, hiszen össze kell hangolnia a dealerek, a szolgáltatók, az előfizetők motivációit a cég tulajdonosainak elképzelésével. A megszerezhető pénz, üzleti profit már nem elegséges a tökéletes motivációs környezet megteremtéséhez, hiszen az üzletet különböző emberek, különböző elvárások mentén építik.

Előadó: Bodrogközi László, Neuron és Rácz Tamás, Kaptár

09:45–10:00

Képzés mint motivációs eszköz

A 2008-as gazdasági válság után sokan a külföldi munkavállalásban látják a megoldást. Ennek következtében egyes iparágakban munkaerőhiány alakult ki, illetve a meglévő fokozódott. A dolgozók megtartásának egyik eszköze lehet a motiváció. A motiváció része a munkavállalók képzése. A fő kérdés: hogyan lehet ezt költséghatékonyan megtenni?

Előadó: Nemes Csaba, WSH

10:00–10:30

Motivációs elméletek a toborzás, kiválasztás, fejvadászat területén

Ahhoz, hogy megtaláljuk a cég számára szükséges szakembert (akár sales, akár nem sales területre), fontos, hogy a belépő vagy a céges hierarchiában más területre kerülő szakember motivált legyen a munkavégzése során. Fejvadászokkal és hr-vezetőkkel beszélgetünk arról, hogy mik azok a motivációs gyakorlatok, amikkel át lehet csábítani a hőn óhajtott szakembert, vezetőt egy céghez, illetve mivel lehet megtartani őket. 

Kerekasztal-beszélgetés

– Fröhlich Péter, P&Bert Management Consulting Group

– Palencsár Miklós, 3B

– Pulay Gellért, Human Priority

10:30–10:55

KÁVÉSZÜNET

10:55–13:00

II. Work-Family

10:55–11:15

Féljenek vagy szeressenek?

Ezt kérdezik a vezetők 1000 éve. Hogyan válhat bárkiből olyan vezető, akinek hisznek, akit tisztelnek és akit szívesen követnek a kollégái. Motiváció, csapatépítés és kommunikáció. 

Előadó: Bárdos AndrásSawyer Miller Group Vezetői Akadémia

11:15–11:25

Mi motiválja az alkalmazott felsővezetőt, hogy interimet vegyen vagy interim legyen?

Vannak helyzetek, amikor ideiglenesen tudás, tapasztalat vagy erőforráshiány alakul ki, gyorsan van szükség érett vezetői képességekre,  döntésképességre, olyanra, aki nem csak működtet, hanem akár alakít is a rendszeren, hogy aztán azt igény szerint feljavítva adhassa tovább utódjának. Alakulhat úgy, hogy maga az alkalmazott vezető kíván váltani, de nem akar már alkalmazott lenni és nem is akar céget alapítani, így léphet interim menedzseri pozícióba, mert már más struktúrára vágyik, mert összegyűjtött máshol, kritikus helyzetekben is  jól hasznosítható tudást, és a független státusz illik személyiségéhez. Akárhogyan is nézzük, a ma interim menedzsment tudása a holnap vállalatvezetői képességeit hordozza magában.

Előadó: Virágh Rajmund, Hammel & Hochreiter

11:25–11:55

Hogyan motiváljuk a vezetőket, a top menedzsmentet sales és nem sales területen

Ha van örök téma az üzleti életben, akkor a motiváció biztosan annak számít. Folyamatosan próbáljuk megfejteni saját magunk, társaink, alkalmazottaink, üzleti partereink, vezetőink, topmenedzsereink mozgatórugóit. Mindig fontos volt megtalálni a legjobb kombinációt, de a mostani kiélezett gazdasági versenyben nem egyszerűen fontos, hanem mindez létkérdés. Különösen igaz ez sales területen, mert az értékesítés motivációs szintje egészen konkrétan befolyásolja az adott cég bevételét, és ha a közgazdasági alaptételek még mindig igazak, akkor ez egészen direkt kapcsolatban van a profittal is.

Kerekasztal-beszélgetés

– Forgács Judit, IT Services Hungary

– Gáspár Judit, Praesta

– Lovas Zoltán, Nexon

11:55–12:15

Mi tesz egy céget okosabbá? Több nő.

Az élet számos területén a nők elkezdték megelőzni a férfiakat. A Harvard Business Review szerint 16 vezetői tulajdonságból 14-ben a női vezetők jobban teljesítenek, mint a férfiak. 2000 évig a férfiak voltak a falkavezérek, de ennek vége. A modern gazdaság elvárásaihoz mintha a nők könnyebben alkalmazkodnának. 

Előadó: Bruck Gábor, Sawyer Miller Group Vezetői Akadémia

12:15–12:30

A sikernek ára van, nem titka

Önmotiváció – kiégés, munka – magánélet, külső és belső elvárások, eredményesség – túlterheltség, az elkötelezettség hiánya – munkamánia. Hogyan tartható fenn a kényes egyensúly? Mekkorák a sikerek mögötti befektetések? Mi okozza azok elmaradását? Hol leselkednek a veszélyek?

Előadó: Igrici Imre, MotivArtis

12:30–13:00

Miképp tudnak érvényesülni az 1980 és 2000 között született „gyerekek” a munkahelyi környezetben?

Tényleg rögtön vezérigazgatónak szeretne beülni az Y generáció?  Mennyire gátlástalanul döntögeti a berögzült struktúrákat az Y és a Z generáció?  Hogyan kell ezt az új generációt motiválni? És mit kell változtatni egy vezetőnek a vezetési stílusán? Kell-e változtatnia a munkafolyamatokon? Látnak-e viszálykodást a cégnél dolgozó generációk között? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ az Y és Z generációs munkatársakat nagy számban foglalkoztató cégek vezetővel.

Kerekasztal-beszélgetés

– Bodrogközi László, Neuron 

– Fogarasi Norbert, Morgan Stanley

– Gyenes Péter, Nokia Solutions and Networks

– Pécsi Juli, Prezi

– Nagy Levente, National Instruments