A mobil geolokációs adatok sokrétű felhasználásáról régóta olvashatunk a szakirodalomban. A Magyar Telekom és T-Systems közös Data Monetization stratégiája az adatok ilyen irányú felhasználását, a bennük rejlő értékek kiaknázhatóságát célozza. A mintegy 4 millió Magyar Telekom mobil előfizető mobil készülékeiről származó geolokációs adatok GDPR szabályozásinak megfelelő módon történő felhasználásával számos kérdésre adhatunk választ. Ilyen lehet például, hogy az adott bevásárlóközpont környékén milyen előfizetői bázis jelenik meg rendszeresen, hány ember halad el a kijelölt lokáció környékén az adott napszakokban, hol lenne a legjobb elhelyezni újabb üzlethelyiségeket, mely környékeket látogatják az adott szempontból értékes Telekom ügyfelek, ők honnan érkeznek, vagy az adott turisztikai látványosságokat hány külföldi turista, mely országból keresik fel.
Az előadás során bemutatandó esettanulmányunk egy komplexebb felvetésre fókuszál, mégpedig, hogy a Budapesten és agglomerációban élők a geolokációs adatok alapján milyen lakhelyeken mutathatók ki, emellett milyen napközbeni tartózkodási hely, munkahely jellemző rájuk, és mik azok a legjellemzőbb útvonalak, amelyek a reggeli és délutáni ingázási időszakban kimutathatók.