ITB

Inside ITB 2015

Nem fújta el a szél!

 
Az Inside az ict-­világ eseménydús szezonnyitó estélye. Az ITB által alapított szakmai díjak
átadása, az ict­-világ legsikeresebb menedzserrangsorának, a Top 25­-nek a kihirdetése, és Az ict-
piac nagykönyvének megjelenése mellett idén új elemmel, az itbehaviour-díjjal, vagyis „Az év
legsikeresebb üzletfejlesztése” cím odaítélésével bővül a történések sora. Ezen az estén hirdeti
meg az ITB a 2015–2016-­os üzleti irányvonalát, melyet jól készít elő az esemény koncepciója.
 
Hogyan hat egy hollywoodi klasszikus egy médiacég üzletére?
 
Ha emlékszünk még a klasszikus műre, adott egy szerelmes pár, a sors vagy épp saját maguk
balgasága miatt hol egymáshoz közel, hol egymástól teljesen távol kerülve. Életük bizonyos
szakaszában úgy érzik, nem tudnak egymás nélkül élni, máskor még látni sem bírják egymást. Hol
mással próbálják betölteni az életükben keletkezett űrt, hol éppen majd meghalnak egymásért. De
azt semmiképp nem mondhatnánk, hogy ez egy „se veled, se nélküled” kapcsolat, hiszen a fő
kérdés, hogy e két embernek szüksége van­e egymásra, az igen hosszúra sikeredett művön
keresztül mindig egyértelmű válaszért kiált: IGEN!
 
Sokszor, sokféleképpen tesszük fel az üzleti életben is a kérdést, hogy a szakmai vagy épp az
emberi oldal a fontosabb? Mikor működik jól az üzlet? Az embereket kell jól motiválni? Vagy
egyszerűen tegyünk a cég mögé tökéletes technológiát? Hiszen ict­-szakemberek vagyunk!
Mégiscsak előnyben a technika, nem? De hát pont ict-­cégekként, létünk az embereken, a
fejlesztőkön, a programozókon, a front oldalon, a menedzsereken áll vagy bukik, hiszen ők állítják
elő a technológiát!
 
Persze, a legjobb válasz, hogy mindkettőre szükség van – egyensúlyba kell hozni! Jó válasz,
afféle kétforintos, de hogyan oldjuk meg? A hiányos válaszok okán megfigyelhető az ict-­világ
történelmében is, hogy hol a humán oldal, hol épp a technológia került előtérbe. Volt, amikor
kevésbé számított az ember, jelenleg azonban pont az ellenkezőjét éljük nap mint nap. Nyilván,
követve a piac által diktált tempót. Vagy épp mi diktálhatjuk azt a jó arány megválasztásával, és ez
független minden trendtől?
 
Az ITB portfóliója tudatosan e két irány folyamatos szakmai megtárgyalására, kiszolgálására, e két
téma legaktuálisabb nemzetközi trendjeinek bemutatására szerveződött az elmúlt 5 évben. Mára
felállt az ict-­menedzserek életét meghatározó két „láb” teljes print-­, event-­, online-­, social media-
támogatása. E két „láb” segíti, kiegészíti egymást, olykor versenyre is kelnek egymással, melyik is
az erősebb. Az itbusiness vagy az itbehaviour fontosabb az ict­világ életében? Ezt nem a mi
dolgunk eldönteni! Viszont, kicsit továbblépve egy hagyományos médiacég szerepén, szakmai
tudásközpontot biztosítunk mindkét üzleti oldal újdonságainak folyamatos fejlesztésére.
 
2015–2016-­ban ezt a szakmai párbeszédet erősíti az ITB az ügyfeleivel.